KIES UW speelmoment

U kunt uit verschillende soorten trainingen/spelmomenten kiezen, en al deze trainingen kunnen worden aangepast aan uw fitheid en ervaring.

Trainingen of gewoon....

omdat je het leuk vind:).

• Onze jeugd

Je kunt al op jonge leeftijd (vanaf groep 3) komen tafeltennissen. Door middel van leuke spelletjes en eenvoudige oefeningen leer je al snel een balletje te slaan.

De sport is heel goed voor kinderen, met name voor de ontwikkeling van de algehele en fijne motoriek, fysiek, oog/hand coördinatie en het reactievermogen. Alle trainingen worden gegeven door gediplomeerde trainers. Tijdens een training worden de spelers zowel in de groep als één op één begeleid om tafeltennisvaardigheden aan te leren.

Tafeltennis kun je individueel of in teamverband spelen.

Jaarlijks worden aan scholen kennismakingslessen aangeboden tijdens gymlessen onder leiding van gediplomeerde trainers. Ook kun je je inschrijven via de cursus Sjors Sportief van de gemeente Cranendonck. Je krijgt dan een bevestiging via de mail. Je kunt natuurlijk ook altijd zelf binnenlopen tijdens trainingen op de maandagavond van 18.30 uur tot 19.30 uur om eens mee te kijken maar je kunt ook bij onze vereniging een batje lenen zodat je meteen mee kunt trainen. Op donderdagavond trainen we ook van 18.30-19.30. Onze trainingen worden gegeven in de grote zaal (sport en spelzaal) van de Borgh in Budel.

Tijdens een jeugdtraining wordt er begonnen met een warming-up. Daarna worden er groepen ingedeeld op niveau, zodat de verschillende trainers gericht een training kunnen geven die aansluit bij het niveau van de kinderen. Dit gebeurd via diverse oefeningen. Als afsluiting van de training worden er spelletjes gedaan of wedstrijdjes gespeeld.

Een keer in de maand is er een spelletjesavond. Hier wordt vanalles geoefend zoals, richten, snelheid van slaan, manier van raken , effect e.d. Ook werken we met TableStars. Dit is een kennismakingsprogramma tafeltennis voor kinderen van de basisschool leeftijd.

Je kunt ook een maand gratis spelen voordat je beslist of je lid wil worden van onze club. Als je wat langer speelt kun je ook nog op de zaterdagen competitie gaan spelen.

Er zijn ook veel niet-tafeltennisactiviteiten zoals een kegelmiddag, dagje naar de speeltuin, schaatsmiddag of activiteitendag. Ook zijn er tafeltennis toernooien in de regio, carnavalstoernooi en vriendschappelijke toernooien met andere verenigingen.

Voor de allerkleinsten zijn er welpendagen , waarbij op een speelse manier wedstrijdvormen worden gespeeld met andere verenigingen.

Recreanten

Op Maandagavond, 20.00-22.15 en op Dinsdag en Donderdag ochtend van 9.00-11.15 wordt er gespeeld door een groep enthousiaste recreanten en enkele competitiespelers, die steeds meer aan elkaar gewaagd raken.

Deze groep is de laatste maanden weer flink gegroeid en de nieuwe tafeltennissers of herintreders in de sport kunnen binnen de kortste keren al een aardig balletje slaan.

Eerst wordt er een half uurtje getraind.

Dankzij deze trainingen, is de groep dichter bij elkaar gebracht qua spelniveau.

Dat komt niet alleen door de trainingen zelf, maar ook door de opzet van de avond en dan met name de laddercompetitie en natuurlijk niet te vergeten het enthousiasme van iedereen.

Na het half uurtje trainen wordt door de groepsleider de indeling van de rest van de avond bekend gemaakt.Je kunt dan ingedeeld worden in een 4-, 5- of 6-kamp, dit is afhankelijk van de positie die je inneemt op de ladderstand en het aantal mensen dat aanwezig is.

De spelers waar je tegen moet spelen staan, allemaal ’onder elkaar’ op de ladder, dat wil dus zeggen dat het qua niveau redelijk gelijk is.

Win je een week veel partijen dan verdien je hier punten mee, maximaal 4. en minimaal 1 punt.

De kans is dus heel groot dat je de week daarop weer tegen andere spelers moet die in de vorige wedstrijd nog in een hogere poule ingedeeld werden.

Recreanten comp.

Onze para sporters

In mei 2006 is er bij Budilia een groep gestart met leden die eigenlijk nergens goed aansluiting konden vinden, nl. leden met een geestelijk en/of lichamelijke beperking (syndroom van Down, aangeboren of niet-aangeboren hersenletsel, autisme e.d.), tegenwoordig parasporters genoemd. Het niveau in een gewone trainingsgroep was te hoog en de trainingen te ingewikkeld.

Na een open dag hebben zich uiteindelijk 10 leden aangemeld. Momenteel zijn er 12 personen lid van de groep. Velen zijn al vanaf de start van de groep lid. Tegenwoordig heeft de groep vaste trainers n.l. Wilma van Houtum en Thean Vonken. Het niveau in de groep is divers, er zijn zowel beginners als gevorderde spelers en iedereen speelt tegen elkaar.

Wij trainen op donderdagavond 18.30-19.30u in de sport en spelzaal in de Borhg.

Competitie

Op maandagavond, 20.00-22.15 en op donderdag ochtend van 9.00-11.15 wordt er gespeeld door een groep enthousiaste recreanten en enkele competitiespelers, die steeds meer aan elkaar gewaagd raken.

Eerst wordt er een half uurtje getraind.